piątek, 16 kwietnia 2010

Zapisy na akcje PZU

Dziś został opublikowany prospekt emisyjny PZU. Chętni mogą pobrać go z stron PZU, wymagana jest jednak weryfikacja przez podanie numeru kierunkowego do Polski (48).

Zapisy na akcje będą odbywać się w zasadzie we wszystkich największych biurach maklerskich w Polsce między 20 a 28 kwietnia. Cenę akcji poznamy w poniedziałek 19 kwietnia, debiut prawdopodobnie 14 maja.  Dla inwestorów indywidualnych istnieje maksymalny limit ilości akcji na które można się zapisać, limit wynosi 30 akcji na jedną osobę.

Osobna oferta przeznaczona jest dla pracowników PZU, mogą oni zapisać się na 50 akcji jednak muszą zobowiązać się do niezbywania ich w okresie 3 lat.

Ja ze swojej strony mam zamiar nabyć akcje przez XTB z powodu niższych prowizji.  Mam nadzieję że cena akcji będzie tak skalkulowana aby pozwoliła zarobić drobnym inwestorom, szczególnie że poprzednia duża oferta czyli PGE miała ustaloną ceną bardzo wysoką co spowodowało że przy redukcji zarobiły tylko banki.

Jak ciekawostkę mogę podać że osoby które będą posiadać akcje będą mogły otrzymać zniżkę na polisę (prawdopodobnie 50-100 zł). Jednak takie zapisy nie znalazły się w prospekcie i ta oferta będzie przygotowywana w terminie późniejszym.

Teraz czekam na cenę i jeśli Skarb Państwa znów nie przesadzi to prawdopodobnie będzie można zarobić w dniu debiutu. Ja ze swojej strony mam zamiar trzymać akcje PZU w dłuższym terminie jako zastępstwo lokaty bankowej.

2 komentarze: