środa, 16 grudnia 2009

Karta kredytowa - zmiana planów

Po przeanalizowaniu oferty kart kredytowych zrezygnowałem jednak z Multibank Visa Gold. Nie było z tym problemów ponieważ nie została wysłana jeszcze do mnie umowa (w sumie minęło 5 dni od zatwierdzenia wniosku, mogli się pośpieczyć). Głównym powodem rezygnacji był koszt karty dodatkowej (75 zł) którą planowałem wyrobić dla mojej żony, wcześniej mi to umknęło ;)
Po przejrzeniu ofert i  komentarzy złożyłem za to wniosek o kartę Mastercard Silver w Citi Handlowy. Przy złożeniu wniosku przez Internet karta jest darmowa przez 2 lat, info jest dość mocno ukryte na formularzu http://www.online.citibank.pl/formularz/xml/?prid=1000301 .

Wniosek złożyłem wczoraj, dziś już miałem telefon z prośbą o potwierdzenie danych i przy okazji próbowano mi sprzedać kilka pakietów ubezpieczeń, za wszystkie podziękowałem. Z opinii wynika że podstawowy pakiet zapewnia ochronę poprzez monitorowanie podejrzanych transakcji i wczesne blokowanie transakcji i wymaganie potwierdzenia jej telefonicznie. Dodatkowym atutem karty jest podobno największy program rabatowy oraz możliwość dokonywania przelewów comiesięczne opłaty stałe typu prąd, gaz, telefon komórkowy, jedyny minus że trzeba zdefiniować odbiorców przez telefon dyktując numery kont, później przelewy można już robić online. Przy okazji przelewów znalazłem parę komentarzy osób które wykorzystują tę funkcję do płatności na swoje konto ale nie będę wchodził w szczegóły bo to nadużycie.

Mój wniosek właśnie przechodzi weryfikację w BIKu i jeśli przejdę weryfikację skontaktuje się ze mną przedstawiciel banku. Na razie nie było prośby o dostarczenie zaświadczenie o dochodach, przez co początkowy limit może być dość ostrożny z punktu widzenia banku. Zobaczymy czy dalej potoczy się to sprawniej niż w przypadku Multibanku i czy podjąłem słuszną decyzję o zmianie wystawcy.

Aktualizacja 18.12.09
Umowa o kartę już podpisana, przedstawiciel banku przyjechał do mnie do pracy i podpisaliśmy umowę, limit niestety poznam dopiero po odesłaniu przez Bank umowy na mój adres korespondencyjny.

3 komentarze:

  1. Sam mam kartę w CitiBanku i bardzo sobie ją ceniłem. Miałem motokartę BP, ale teraz kiedy wszedł nowy PayBack program ten nie jest taki dobry. Program rabatowy jest całkiem pokaźny, ale nie wszędzie jest informacja że można uzyskać rabat. Podgląd online też jest bardzo dobry, jest darmowe ubezpieczenie transakcji wykonanych przed zastrzeżeniem karty.

    Minus - bardzo niekorzystne kursy walut przy transakcjach dokonanych zagranicą oraz związane z tym dziwne przeliczanie - wpierw na dolar potem na PLN.

    OdpowiedzUsuń
  2. To dość dziwne, że limit poznasz po podpisaniu umowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Limit pewnie będzie niski bo nie przedstawiłem zaświadczenia o zarobkach a jedynie poświadczyłem że nie kłamałem we wniosku. Z drugiej strony procedura wygląda na początku w miarę szybko, a teraz mam czekać do 2 tygodni więc pewnie w tym roku się nie załapię.

    OdpowiedzUsuń