wtorek, 29 grudnia 2009

Zakładanie rachunku w XTB

W chwili obecnej moim głównym kontem maklerskim jest Multibank, jestem z niego zadowolony, system działa stabilnie, jest podpięty do głównego konta, prowadzony bez opłat. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i przez jakiś czas szukałem drugiego konta z większymi możliwościami, głównie w celu zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu kontraktów terminowych.

Mój wybór padł na dom maklerski X-Trade Brokers, głównie ze względu na najniższe prowizje na rynku (0,25 % dla akcji, 7,5 za kontrakt terminowy, rachunek bez opłat) oraz system transakcyjny Sidoma który działa na wszystkich systemach operacyjnych (dzięki temu że jest napisany w Javie). W Internecie nie znalazłem komentarzy wskazujących na problemy ze stabilnością systemu, jedyne uwagi dotyczą ergonomii systemu Sidoma, ale nie sądzę aby były jakąś wielką przeszkodą, szczególnie przy ilości transakcji jakie przeprowadzam. poza tym do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Wniosek o otwarcie rachunku wypełniłem wczoraj, nie obyło się niestety bez problemów, sam wniosek nie sprawia pozytywnego wrażenia, miałem problem z jego wypełnieniem w przeglądarce Firefox (nie pojawiało się wymagane pole i nie mogłem przesłać danych), dopiero przejście na przeglądarkę Chrome pozwoliło zakończyć formularz sukcesem. Muszę przyznać że formularz na tyle mnie zirytował że prawie zrezygnowałem z założenia konta, aż dziwne że nie postarano się o dokładniejsze przetestowanie działania formularza pod wieloma przeglądarkami, szczególnie że to jest główna forma zakładania konta w tym biurze. Teraz pozostaje mi oczekiwanie na kuriera z kompletem dokumentów.

Aktualizacja 30.12.09
Kurier pojawił się z kompletem dokumentów, złożyłem podpisy, przekazałem kserokopię dowodu osobistego i teraz czekam na telefon od XTB z danymi do logowania w systemie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz